Dag 5 - Pensacola - New Orleans

3 juni 2016 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Vanmorgen bijtijds opgestaan want we moesten uiteraard eerst nog een band verwisselen. We hadden gisteravond bedacht om maar gelijk naar het Avis service station te rijden ipv naar Avis return op het vliegveld. Tenslotte moest alleen de band gemaakt worden. Tenminste zo gaat dat bij ons, je rijdt met je lekke band langs de kwik Fit of de Sprint, band eraf spijker eruit prop erin, lucht erin band monteren en weer rijden. Nou hier niet. We kwamen aan bij het service station, zegt die balie medewerker, hij was heel vriendelijk, ja je moet echt terug naar Avis car return, om een andere auto te halen, zit je dus bij een soort Euromaster, ja zegt maar ik wil alleen maar een andere band geen andere auto, ging niet want die band moest besteld worden en dat ging dagen duren. Ok wij dus toch maar naar het vliegveld van Pensacola naar de Avis car return. Er was inmiddels wel gebeld dat wij onderweg waren, dus toen we ons melden, wisten ze er al van. Sleutel afgeven want de manager ging het allemaal regelen. Wij wachten .... ik intussen gaan kijken, was de auto weg met al onze spullen erin, ook de paspoorten enz, we hadden alleen Henk z'n portemonnee bij, paniek bij mij .... maar goed, uit eindelijk is alles goed gekomen, hebben ze bij maintenanche een nieuwe band gemonteerd en waren we om 1100 uur klaar om de dag de beginnen. Eerst nog naar het Naval Air Museum in Pensacola geweest, toen zijn we uiteindelijk om 1500 uur richting New Orléans gaan rijden, maar Henk wilde ook nog ff langs de USS Alabama in Mobile, dus dat ooknog gedaan en zijn toen om 1630 uur vertrokken richting New Orléans. Als, het allemaal meegezeten zou hebben zouden we om 1845 uur in het hotel aangekomen zijn, maar we zijn terecht gekomen in zulk vreselijk noodweer, dat we de auto eerst langs de kant gezet hebben, maar dan hadden we daar nu nog gestaan, dus toch maar weer verder met 15kms per uur alarmlichten aan, ruitenwissers op de snelste stand en dan echt niets meer zien. Uiteindelijk de afslag naar het hotel kunnen nemen, en wat we toen zagen, hebben we echt nog nooit gezien, het water stond tot aan de dorpel van de auto. Dit zie alleen maar bij ons op het journaal, maar nu in het echt gezien, ik vond het best eng. Morgen waarschijnlijk hetzelfde weer. We zitten aan de rand van zware depressie boven Texas, ook daar staan alles blank. Maar voorlopig veilig in het hotel en hopen morgen op droge momenten. PS vandaag geen aangepaste kamer. Het zit gewoon een beetje tegen.

1. Pa ma:
    4 juni 2016
    gelukkig alles goed gekomen.
    tot en met de foto's mooi weer,jammer dat het laatste deel van de dag in noodweer is verandert.
    Nou het is hier in Europa net zulk weer Zuid duitsland staat onder water gezien de heftige regenval en hier in nederland staat het midden van het land deels onderwater.
    Bij ons valt het gelukkig allemaal mee.Vandaag is het zelfs zonnig en warm.
    veel liefs en groetjes Pa &ma xxx
  2. Bep en |Kees:
    5 juni 2016
    Hoi, als je zo de foto's ziet van het slagschip en volgens mij de Dakota ervoor hebben de Amerikanen en enorm sentimentgevoel voor historie en dingen bewaren voor het nageslacht.
    Pff is wel een filosofisch berichtje ;-))