Dag 4 - Tallahassee - Pensacola

2 juni 2016 - Pensacola, Florida, Verenigde Staten

Ja wat een dag.... Het begon allemaal goed, waren op tijd on the road, mooi weer, lekker warm, leuke route om te rijden, lekker cruisen langs de Golf van Mexico, over highway 98. Ging goed tot aan Panama City, even de weg kwijt, nou ja dat kan, en het was nog zo'n 100 mile naar Pensacola en het was inmiddels rond de klok van 1 uur in de middag. Het zou volgens de Rand McNally een 2 baans weg worden, dus ff door rijden en dan zouden we naar National Naval Aviation Museum gaan. Nee dus het werd wel een 2 baans weg, maar om de mile stonden verkeerslichten en het was net zo druk als rond het spitsuur op de ring van Rotterdam. Dus over deze 100 mile hebben we, en dan lieg ik niet, zo'n 3 uur gereden. We hebben vandaag 7 uur, ja echt waar 7 uur gereden om op de plaats van bestemming te komen. Echt balen, maar dat was niet alles hoor. Vanmorgen bij het wegrijden hadden we al de melding gekregen dat de rechter voorband te zacht was. Oke wij bij de pomp gestopt en lucht in alle banden gedaan, gelijk maar even tanken. En dachten wij, alles ok, de melding was weg. Ja toen gingen we vanavond weg om te gaan eten, staat de rechter achterband bijna helemaal plat. Boordcomputer weet niet eens het verschil tussen voor en achter. Nou oke daar sta je dan. Wij de roadsite assisstance gebeld, nummer staat op de sleutel. En deze kwamen binnen uur. Bandje verwisseld, maaaaar dat is een thuiskomertje, dus moeten we morgen eerst hier in Pensacola naar een Avis service station, die ons dan weer op weg gaat helpen. Gelukkig zitten we met het hotel direkt naast het vliegveld (Cordova), waar Avis rental cars zit. Dus morgen gaan we ons daar eerst maar eens melden, en dat zien we wel hoe laat we richting New Orléans kunnen. Wordt echt een zootje, want die grote band ligt nu in de achterbak, en daar moeten ook onze koffers en andere puinhoop nog bij + rolstoel. We hopen dat het morgenochtend allemaal een beetje mee zit, en dat we uiteindelijk toch nog een beetje op tijd op pad kunnen. Wordt vervolgt...

Maar verder was het weer, weer schitterend, en ook vandaag weer even lekker wezen zwemmen.

1. Pa ma:
    3 juni 2016
    Hoy vakantiegangers,
    Dat is pech hebben hopelijk wordt dit goed opgelost.
    Ik had op berichtgeving over deze route gelezen dat je minimaal 4 tot 5h moest uittrekken om deze afstand van +/- 317km te overbruggen gezien de trafic in dit gedeelte.
    Succes en maar gauw weer op pad.
    groetjes en liefs pa &ma xxx
  2. Ron en ploni:
    3 juni 2016
    Hoi vrienden,

Ze zullen de boordcomputer er wel achterste voren er in hebben gezet.
    Maar ga zo door met schrijven, is wel erg leuk,nu nog wat foto's.

Greetz Ron en Ploni
  3. Bep en |Kees:
    5 juni 2016
    Hallo jullie twee, ben een beetje achterop geraakt maar vol gas!!! in de achtervolging hopende dat er zich geen pech opdoet. ;-))

Groetjes Bep en Kees