Dag 12 - Charleston naar Savannah

10 juni 2016 - Savannah, Georgia, Verenigde Staten

Zo na een dagje vreselijk zweten, lekker gedoucht in bed. Was weer schitterend weer, maar de luchtvochtigheid is zeer hoog (90%) dus als je maar ff buiten bent gutst het zweet werkelijk van je af, maar dat hoort nou eenmaal bij de zuidelijke staten. Vandaag laat opgestaan, dus laat op pad, rond 1030 uur. Eerst zijn we naar de Boone Plantation geweest, was indrukwekkend, zeker als je bedenkt wat er zich allemaal afgespeeld heeft. Beetje jammer dat de tuinen nu onderhouden worden door de blanke medemens, maar het verhaal wordt dan wel weer verteld door een zwarte, waarvan de voor voor voor ouders slaaf zijn geweest. Daarna zijn we naar USS Yorktown geweest, waarvandaan je ook door kon varen naar Fort Sumter. de USS Yorktown is een groot vliegdekschip die gediend heeft in 2de wereldoorlog en in de Vietnam oorlog. Toen we klaar waren met onze culturele bezichtigingen was het alweer 1700 uur, toen maar op pad naar Savannah, waar we on 1900 uur aankwamen. Is een simpel hotel maar wel schoon en goed aangepast. Op dit moment lijkt het erop dat ze aan het straatracen zijn op de hoofdstraat waaraan het hotel ligt. je hoort alleen maar brandweer, ambulance en politie met sirenes door de straat scheuren. Savannah is een aardige stad wat helemaal in het teken staat van het nachtleven, zeker nu op vrijdagavond. Hebben vanavond in een Engelse Pub gegeten, onze buikjes worden steeds dikker, hahaha .... De foto's moet ik helaas laten voor wat het is, want het gaat niet helemaal goed moet ons computertje, en ons stikkie staat helelmaal vol. We zijn op zoek naar een oplossing. Morgen naar St. Augustine, en dat zit het rondje er bijna op, jammer hoor want we willen nog niet naar huis, nog lang niet .....

1. Pa ma:
    11 juni 2016
    hallo vakantiegangers , wat een warm weertje daar nou hier is het aan t'veranderen vanmorgen regen maar niet koud.
    Het zit er bijna op dus genieten nog even!
    liefs pa ma XXX
  2. Bep en |Kees:
    12 juni 2016
    Hallo daar, kreeg gister commentaar van Bep, ze zei "elke keer als jij een verslag lees is de vloer bij de computer zeiknat' ik zei vind je het gek ik lees steeds lekker gegeten dat is nog tot daarentoe maar de fotp's van Henk die doen utum dan weer een joekel van een STEAK dan weer SPARERIBS. ik ben inmiddels 3 kilo afgevallen!!!!

Groetjes van ons en geniet ;-))
  3. Bep en |Kees:
    12 juni 2016
    PS het was me al eerder opgevallen maar tis weer een typische Karin en Henk route!!! met mooie foto's