Dag 10 en 11 - Nashville via Asheville naar Charleston

9 juni 2016 - Charleston, South Carolina, Verenigde Staten

Hallo allemaal, geen paniek, alles ok. Was gisteren te laat en ik te moe om nog te schrijven. Gisteren allemaal anders gelopen dan gepland. Zijn later vertrokken uit Nashville omdat we eerst nog naar het Willie Nelson Museum geweest zijn. Daarna hadden we nog 4,5 uur voor de boeg naar Asheville, via I-40, maar omdat er een ongeluk gebeurt was ter hoogte van Knoxville, zijn we de interstate afgegaan, en omdat we via de Smokey Mountains wilde zijn we daar binnen door naar toe gereden. En dit koste ons veel meer tijd dan gedacht, foutje in de regie. Waarom door de Smokey Mountains, nou we waren er natuurlijk al een keer doorheen gereden (2004) en we dachten dat we toen dingen over het hoofd hadden gezien, omdat dit het drukste en meest bezochte park van de US is. Nou het had in 2004 geen indruk gemaakt, en nu ook niet. Wij vinden er geen reet aan, alleen maar bomen, bomen en nog eens bomen...... Maar wat wel heel gaaf was, en dit ga je niet geloven ik heb wel, het is echt waar een bruine beer met jong gezien, en vast kunnen leggen, daar rij je dan 2 weken voor door Canada, en hier lagen ze gewoon te relaxen op een wandelpad, echt super gaaf. Dus gisterenavond kwamen we pas om 8 uur aan in het hotel, totaal verrot. En dat was jammer, want het was een schitterend resort. Dus snel wat eten, slapen, ontbijten en weer in de auto op weg naar Charleston. Ons vandaag gehouden aan de route van TUI en onze geweldige stomstom, die ik al een paar keer bijna uit het raam gepl.... heb, maar de nieuwe rand Mcnally 2017 ligt inmiddels in de auto. En zo kwamen we vandaag om 1330 uur aan bij ons hotel in Charleston, en hier troffen wij een geweldig zwembad aan met liftje voor Henk (die het eindelijk ook daadwerkelijk deed) en zo zijn we ipv naar de Boone Plantation te gaan, heerlijk het zwembad in gedokem, en hebben lekker genoten van het super mooie weer, wat we nu al 10 dagen mee mogen maken. Nog steeds tussen de 30 & 35 graden en geen wolkje aan de hemel. De extreme hitte die nu het westen van de VS teistert komt langzaam naar oosten, en wordt hier van het weekend verwacht. (40+) Vanavond heerlijk buiten zitten eten, met muziek van John Fogerty, Willie Nelson en Waylon Jennings, gespeeld door ........ geen idee, hahaha

Morgen gaan we eerst naar de Boone Plantation, waar de North en South opgenomen is, en nu nog steeds, als een van de weinige plantations in de VS in gebruik is. Er wordt nu seizoen gebonden fruit verbouwd. Nu toevallig aarbeien, in de herfst pompoenen enz... Daarna naar Fort Summit waar officieel de Burgeroorlog begonnen is, en dan is naar Savannah. Dit is hiervan daan maar 2 uurtjes rijden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pa ma:
    10 juni 2016
    Dat was even schrikken zomaar beren op de weg,mooie fotos
    hier is momenteel nog steeds mooi weer en 22 graden.
    Fijne dag vandaag en pas op met de warmte.
    groetjes en liefs pa ma xxx
  2. Helma Kouveld:
    10 juni 2016
    Je ziet ...gevonden! Gaaf hoor alle verhalen weer gelezen. Ben weer up to date! Wij vertrekken morgen richting Noorwegen. Ik krijg steeds meer zin om de kant op te gaan waar jullie nu zijn! Wie weet onze volgende trip. Den nonkel mee zien te krijgen! luv you guys. Tot apps.
  3. Helma Kouveld:
    11 juni 2016