Dag 7 - New Orleans naar Vicksburg

5 juni 2016 - Vicksburg, Mississippi, Verenigde Staten

Hier onze kant Louisiana / Mississippi droogt lekker op. Slechte weer gaat nu richting Florida, en daar bereiden ze zich ook voor op de Hurricane die onderweg is, vanaf de Golf van Mexico. Vandaag bijtijds vertrokken met een heerlijk zonnetje richting Vicksburg. We waren er zeer vroeg, want we wilde graag naar the Battlefield, waar zwaar gevochten was tijdens de burgeroorlog. Maar het vinden van ons hotel was nog een hele uitdaging. Zou de Quality Inn moeten zijn, maar die bestaat dus helemaal niet. Na veel vragen kwamen we er achter dat het de Vickburg Inn moet zijn. De dame achter de receptie was dan ook zee vriendelijk,  DUS NIET, het moppelde onverstaanbaar en pleurde letterlijk de keycard over de balie om de kamer te betreden. Welcome :)  Ja wat zal ik er verder van zeggen, het oogt schoon, maaaaar de wc bril is duidelijk aan vervanging toe, in de wastafel zit een groot gat, het plafon bij de douche in een grote schimmel plek, als je in bed ligt en je gaat goed liggen kijken zie je nog genoeg andere dingen. Maar goed nu te laat om een ander hotel te zoeken, had misschien toch een betere optie geweest .... Vanmiddag zijn we inderdaad naar het Vicksburg National Military Park geweest. Hier kun je goed zien, hoe de linies verdeelt waren, en er staan 1340 monumenten die alles vertellen over deze slag tijdens de burgeroorlog in 1863. Hebben hier aardig wat uurtjes doorgebracht in stralend mooi weer. Vanavond gegeten bij de Cracker Barrel. En nu liggen we in het motel van de angst in ons bed lekker te luieren. Morgen door naar Memphis.

1. Pa ma:
    6 juni 2016
    ik heb het hotel opgezocht op internet de waardering is 3.5 met veel klachten.
    Lijkt mij ook wel wat om daar rond te struinen op dat slagveld.
    Ik denk dat de mensen in dit deel van Amerika anders zijn dan in het noorden.
    Het is hier inmiddels zomer geworden met blauwe hemel en veel zon 26 graden.
    groetjes pa &ma xxx
  2. Bep en |Kees:
    8 juni 2016
    hoi, je had Rob Geus moeten bellen " Man, Man, Man !!!!"
    Zo te lopen daar in Vicksburg lijkt mij indrukwekkend.

groetjes Bep en Kees.